M1 i M2 zakończyli właśnie swój science project. Odbyła się prezentacja. W szkole jest wystawa prac. Bardzo ciekawie było. Maciek eksperymentował z gorącym powietrzem, Michał robił obserwacje przyrodnicze - badał wpływ długości oświetlania roślinki do jej wzrostu. M2 po prostu wypuszczał "balony" z gorącym powietrzem (torby do prania na sucho) i sprawdzał, które dłużej latają - mniejsze czy większe. Jego eksperymenty fascynowały bas wszystkich, łącznie z gośćmi :)
Gorące powietrze jak wiadomo "unosi się" do góry. M2 Używał do "produkcji" gorącego powietrza tostera a potem małego piecyka elektrycznego.
A ile czasu trwa nagrzanie tosterem? Jaka jest pojemność wora? Czy próbował z suszarką do włosów? I w jakim wieku jest ten Młody Eksperymentator? Czy sam wpadł na pomysł z tosterem? Bardzo mi się to wszystko podoba :)
OdpowiedzUsuńW ciągu jednej sesji tostera wór wysokości człowieka napełnia się ciepłym powietrzem i unosi. Lepszy był mały piecyk, bo nie wyłączał się i dalej emitował ciepło. Najdłużej latał 21 sekund. Krótsze latały dłużej.To był szkolny projekt, każdy musiał sobie znaleźć pytanie, na które szukał odpowiedzi. eksperymentując i szukając informacji w książkach i necie. Na końcu w szkole była prezentacja prac i Maciek puszczał te balony, co się wszystkim podobało. Właśnie skończył 10 lat :) Ale całą nasza rodzina bawiła się świetnie przy tych "balonach". Eksperymentowaliśmy w domu a potem w szkole na sali gimnastycznej, latały do sufitu.
OdpowiedzUsuń